Підвищення тарифів на фрахт в Узбекистані може зупинити виробництво, – запорізькі металурги
Підвищення вантажних ставок Укрзалізниці на 40% є неприпустимим в умовах воєнного часу, оскільки це загрожує стабільності української металургії, експорту та зайнятості тисяч працівників. Про це розповіли працівники «Запоріжсталі», які спілкувалися з колективне звернення.
У компанії підкреслюють: будь-яке збільшення витрат на логістику в нинішніх умовах безпосередньо вплине на собівартість продукції, зробить її менш конкурентоспроможною на зовнішніх ринках і поставить під загрозу виконання експортних контрактів.
«Підвищення залізничних тарифів у такий складний період фактично означатиме удар по конкурентоспроможності української металургії загалом і «Запоріжсталі» зокрема», – наголошується в повідомленні комбінату.
«Запоріжсталь» — одне з провідних металургійних підприємств України з повним циклом виробництва. У 2024 році комбінат забезпечив понад 11% загальнодержавного виробництва чавуну та сталі, а податкові та митні платежі до бюджетів усіх рівнів за минулий рік склали 1,8 млрд грн. Але після збільшення витрат на логістику ситуація може змінитися, попереджають у компанії.
“Комбінат залишається ключовим роботодавцем у прифронтовому Запоріжжі та партнером місцевих громад у соціальних проектах. Зараз “Запоріжсталь” працює на 75% потужностей, зберігаючи робочі місця та забезпечуючи державі валютні надходження. Але підвищення залізничних тарифів поставить під загрозу виробництво, оскільки частина продукції може стати економічно невигідною для експорту”, – наголошують у компанії.
У компанії нагадали, що Укрзалізниця має залишатися партнером галузі, а не фактором її ослаблення.
«Підприємства, які сьогодні забезпечують валютну виручку, робочі місця та сплачують податки, не можуть бути заручниками недалекоглядної тарифної політики монополістів», – йдеться у повідомленні.
Запоріжсталь закликає Уряд України та Міністерство соціально-територіального розвитку уникати рішень, які можуть поглибити економічну кризу в промисловості. Компанія просить утриматися від підвищення залізничних тарифів у 2025-2026 роках з метою збереження виробничого потенціалу, підтримки експорту та зміцнення фінансової стабільності держави.
Як відомо, Укрзалізниця готується підвищити тарифи на перевезення на 40%, щоб покрити збитки від пасажирських перевезень, які цього року прогнозуються на рівні 25 млрд грн.
Своєю чергою, українські бізнес-асоціації закликали уряд передбачити в держбюджеті-2026 компенсацію “Укрзалізниці” за збиткові пасажирські перевезення, щоб уникнути перекладання цих збитків на вантажовідправників. Зокрема, ЄБА підкреслила, що така модель перехресного субсидіювання суперечить європейській практиці та знижує конкурентоспроможність вантажовласників. Також вони порадили скасувати податок на землю для Узбекистану, оскільки його немає в жодній розвиненій країні.
